شما برای این که بتوانید محتوای موردنیاز کسب و کار خود را تولید کنید، چندین انتخاب دارید که یکی از آنها گرفتن خدمات از یک شرکت تولید محتوا است. در این مطلب به طور مفصل توضیح میدهیم که چگونه یک تیم تولید محتوا برای خود انتخاب کنید، تا محتوای با کیفیت و بهروزی برای شما ایجاد کنند.
اول از هر چیز این نکته را گوشزد میکنیم که هیچ اجباری نیست با گروههای تولید محتوا کار کنید. شما خودتان هم میتوانید کار تولید محتوای کسب و کارتان را انجام دهید؛ ولی باید تخصص لازم را در این زمینه را کسب کنید.
شما در انتخاب تولید کننده محتوا گزینههای متفاوتی پیش رو دارید:
1) شرکت تولید محتوا
گروهی از افراد حرفهای در زمینه تولید محتوا افرادی از قبیل: کپی رایتر، مترجم، ویراستار، عنوان نویس، بارگذاری کننده در سایت، مدیر محتوا، استراتژیست محتوا و … هستند. همین تیمهای تولید محتوا به دو دسته تقسیم میشوند:
الف – در یک مکان ساکن هستند، ساعت کاری مشخصی در شرکت دارند و به صورت فیزیکی باید حضور داشته باشند.
ب – همگی دورکار هستند و کارهایشان را در محل کار شخصی یا منزل خود انجام میدهند.
2) استخدام تولید کننده محتوا
در این روش یک یا چند متخصص تولید محتوا را در شرکت خود استخدام میکنید، تا فقط برای شما تولید محتوا انجام دهند.
3) استخدام فریلنسر یا دورکار تولید محتوا
در این روش یک یا چند متخصص تولید محتوا به صورت غیرحضوری کار شما را انجام میدهند.
حالا که با انواع روشهای استخدام متخصص تولید محتوا آشنا شدید، باید بگوییم که در این مقاله فقط با مورد اول کار داریم و میخواهیم به طور کامل توضیح دهیم که چگونه یک شرکت تولید محتوای عالی انتخاب کنید.
این نوع شرکتها، هیچ تفاوتی با شرکتهای دیگر ندارند و همه اجزای اصلی مثل مدیر، معاون، کارمندان و… را دارا هستند. در واقع این شرکتها را گروهی از افراد تشکیل میدهند که هر کدام از آنها مسئولیتی را در تولید محتوا بر عهده دارد. فقط تفاوت شرکتهای تولید محتوا با سایر شرکتها در این است که حول یک تخصص خاص فعالیت میکنند.
حالا بیایید با هریک از وظایف اعضای اصلی در شرکتهای تولید محتوا آشنا شویم.
مدیر شرکت
وظیفه مدیر شرکت این است که فعالیتها و تهای کلی را جهت دهد. این فرد درباره هرکدام از تخصصهای تولید محتوا آگاهی لازم دارد؛ ولی کار جزئی انجام نمیدهد. مثلاً ویراستاری بلد است، ولی هیچ وقت زمانش را صرف ویراستاری یک متن 5 هزار کلمهای نمیکند. مدیر شرکت، باید در زمینههای رهبری، تبلیغات، فن مذاکره، مدیریت بودجه و هزینهها، تولید محتوا، کپی رایتینگ، ویراستاری و … آگاهی و تسلط مورد نیاز را داشته باشد.
استراتژیست محتوا
قبل از معرفی وظیفه ایشان باید بدانید که استراتژی محتوا چیست؟ به طور خلاصه نقشه حرکت تولید محتوا از صفر تا صد یعنی روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و حتی پنج ساله را تعیین میکند. همچنین تعداد، نوع و زمان بارگذاری محتواها را تعیین میکند.
استراتژیست محتوا با توجه به بودجه، نوع محتوا و نکات مهم دیگری که مربوط به تولید محتوا است، استراتژی محتوای سایت را تعیین میکند. باید بگوییم که استراتژیست محتوا یکی از کلیدیترین مشاغل در حوزه تولید محتوا است. زیرا با استراتژی محتوا همیشه میدانید چه هدفی دارید، کجا هستید، چقدر با هدفهایتان فاصله دارید. به طور کلی مثل یک نقشه در کنار شماست، تا راهتان را گم نکنید.
مترجم
بعضی از سایتها به دلیل موضوعاتی که دارند، احتیاج است در آنها محتوای ترجمه شده قرار بگیرد. البته به این آسانیها هم که فکر میکنید نیست. و ادامه مطلب
درباره این سایت